Automatyzacja działań fotografa w social mediach
Mamy na głowie tyle spraw, tyle rzeczy do zrobienia, a czasu tak mało. Dziś przychodzę z pomocą. Podpowiem Ci jak może pomóc Ci automatyzacja działań w social media dzięki której zyskasz czas.
To co widać to tylko 10% pracy.
- reklama
- rozmowa z potencjalnym klientem, przedstawienie oferty, odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania
- kolejne rozmowy, bo nie każdy klient bierze naszą ofertę
- przygotowanie wstępne co do pomysłu, stroi, dodatków, miejsca
- spotkanie w realu / online / telefoniczne / wiadomości, aby omówić szczegóły sesji
- przygotowanie kompleksowe, po zaakceptowaniu lub dopracowaniu szczegółów z klientem
- Przegotowanie sprzętu
- Przegotowanie siebie
- TO CO WIDZĄ INNI – Sesja zdjęciowa
- Dojazd i powrót – to także praca
- Selekcja zdjęć
- Przygotowanie galerii do wyboru dla klienta
- Post-produkcja
- Przygotowanie produktów fizycznych
- Kontakt z klientem, w sprawie oddania gotowych materiałów
- Spotkanie z klientem (zakończenie zlecenia)
W tym momencie bardzo wiele osób myśli, że to już koniec.
- Prowadzenie kanałów social media, dzięki którym:
- utrzymujemy kontakt z obecnym klientem, ale także zdobywamy nowych – rozmowy, komentowanie
- tworzenie i dbanie o stronę www, aktualizacje portfolio itp.
- odpowiedzi na 1000 pytań, które często od strony klienta kończą się ciszą
- Faktury
- Opłaty
- Rozliczenia
- Rozwój i nauka – każda dziedzina idzie do przodu i trzeba się szkolić.
Automatyzacja działań w social mediach
Chciałabym Ci tutaj podać link, ale facebook ostatnio zmienia dużo. Za to powiem Ci jak tam wejść. To proste.
Kliknij na swoim fun page utwórz post z poziomu komputera, pokaże Ci się okienko, na samym dole, którego znajduje się notka „Dostęp do większej liczby opcji publikowania oraz szczegółowych statystyk dotyczących wyników postów uzyskasz w Narzędzia do publikowania.” I tam znajdziesz przekierowanie do strony, gdzie można planować posty na facebooku.
Jeszcze do niedawna można było to robić w CREATOR STUDIO, jednak w tym momencie w creator studio można planować tylko treści na Instagram. Mam nadzieję, że facebook dojdzie w końcu do jakiś wniosków i da nam proste narzędzie, łatwo dostępne do tego typu automatyzacji działań. Powyżej podałam Ci dwa narzędzia, dzięki którym możesz jednorazowo przygotować wszystkie wpisy na dany tydzień lub miesiąc, zaznaczyć w których dniach i o której godzinie mają by opublikowane i zająć się innymi pracami. Warto jednak pamiętać, że nie warto zostawiać odbiorców z samymi postami i być aktywnym, gdy nastąpi publikacja. To jednak nie zajmuje nam już tyle czasu ile stworzenie nowego wpisu i wybranie lub przygotowanie zdjęcia.
Segmentuj swoją pracę
Mam nadzieję, że widzisz potencjał w tych działaniach. Oszczędzisz nimi naprawdę sporo czasu, który możesz spożytkować np. na rozwój. Zapraszam Cię na zatem do mojego newslettera, w którym co niedzielę przesyłam dawkę foto wiedzy.