Automatyzacja działań fotografa w social mediach

Mamy na głowie tyle spraw, tyle rzeczy do zrobienia, a czasu tak mało.  Dziś przychodzę z pomocą. Podpowiem Ci jak może pomóc Ci automatyzacja działań w social media dzięki której zyskasz czas.

Wiele osób rozpoczynających, lub patrzących na pracę fotografa z boku myśli, że to wspaniałe zajęcie. Zapewne słyszałaś to określenie nie raz. Przecież taki fotograf tylko cyka foty i bierze kasę. Jest to bardzo mylne i krzywdzące. Nie tylko fotografia, bo także więcej innych dziedzin nie kończy się tylko na wykonaniu usługi. A osoby z zewnątrz, które nie miały z tym do czynienia, po prostu nie znają drugiej strony tych działań. Jeśli tu jesteś, to zapewne już fotografujesz, wiesz ile pracy to kosztuje i chciałabyś ułatwić sobie codzienną pracę. Tym się właśnie dziś zajmiemy.

To co widać to tylko 10% pracy.

Zagłębimy się w to bardziej, aby na sam początek znaleźć te działania, które możemy automatyzować. Czym musi zająć się fotograf poza samym klikaniem migawki.
  • reklama
  • rozmowa z potencjalnym klientem, przedstawienie oferty, odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania
  • kolejne rozmowy, bo nie każdy klient bierze naszą ofertę
  • przygotowanie wstępne co do pomysłu, stroi, dodatków, miejsca
  • spotkanie w realu / online / telefoniczne / wiadomości, aby omówić szczegóły sesji
  • przygotowanie kompleksowe, po zaakceptowaniu lub dopracowaniu szczegółów z klientem
  • Przegotowanie sprzętu
  • Przegotowanie siebie
  • TO CO WIDZĄ INNI – Sesja zdjęciowa
  • Dojazd i powrót – to także praca
  • Selekcja zdjęć
  • Przygotowanie galerii do wyboru dla klienta
  • Post-produkcja
  • Przygotowanie produktów fizycznych
  • Kontakt z klientem, w sprawie oddania gotowych materiałów
  • Spotkanie z klientem (zakończenie zlecenia)

W tym momencie bardzo wiele osób myśli, że to już koniec.

  • Prowadzenie kanałów social media, dzięki którym:
  • utrzymujemy kontakt z obecnym klientem, ale także zdobywamy nowych – rozmowy, komentowanie
  • tworzenie i dbanie o stronę www, aktualizacje portfolio itp.
  • odpowiedzi na 1000 pytań, które często od strony klienta kończą się ciszą
  • Faktury
  • Opłaty
  • Rozliczenia
  • Rozwój i nauka – każda dziedzina idzie do przodu i trzeba się szkolić.

Automatyzacja działań w social mediach

Dziś pokażę Ci jak zautomatyzować jeden z punktów na tej liście, który zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu. A mianowicie automatyzacja działań w social mediach. Te kanały potrzebują systematyczności, na którą fotograf nie zawsze może sobie pozwolić. I tutaj z pomocą przychodzi nam facebook i narzędzie do planowania postów.
Chciałabym Ci tutaj podać link, ale facebook ostatnio zmienia dużo. Za to powiem Ci jak tam wejść. To proste.
Kliknij na swoim fun page utwórz post z poziomu komputera, pokaże Ci się okienko, na samym dole, którego znajduje się notka „Dostęp do większej liczby opcji publikowania oraz szczegółowych statystyk dotyczących wyników postów uzyskasz w Narzędzia do publikowania.” I tam znajdziesz przekierowanie do strony, gdzie można planować posty na facebooku.

 

automatyzacja działań

 

Jeszcze do niedawna można było to robić w CREATOR STUDIO,  jednak w tym momencie w creator studio można planować tylko treści na Instagram. Mam nadzieję, że facebook dojdzie w końcu do jakiś wniosków i da nam proste narzędzie, łatwo dostępne do tego typu automatyzacji działań. Powyżej podałam Ci dwa narzędzia, dzięki którym możesz jednorazowo przygotować wszystkie wpisy na dany tydzień lub miesiąc, zaznaczyć w których dniach i o której godzinie mają by opublikowane i zająć  się innymi pracami. Warto jednak pamiętać, że nie warto zostawiać odbiorców z samymi postami i być aktywnym, gdy nastąpi publikacja. To jednak nie zajmuje nam już tyle czasu ile stworzenie nowego wpisu i wybranie lub przygotowanie zdjęcia.

Segmentuj swoją pracę

Nie przygotowuj postów tego dnia, którego planujesz go opublikować. Zaplanuj sobie jeden dzień w tygodniu na tworzenie treści i przygotowanie wpisów na cały tydzień, lub miesiąc w zależności jak dużo ich potrzebujesz. Skupiając się w danym momencie na jednej czynności pójdzie Ci to dużo szybciej, niż gdy odrywając się od innej pracy siadasz do takiego pisania. Przygotowując je na ostatnią chwilę, często jest tak, że po prostu odpuszczamy, albo frustracja doprowadza do tego, że trwa to dłużej niż planowaliśmy. Jeśli zaplanujesz konkretny dzień na te działania, zobaczysz jak to ułatwi Ci prowadzenie kanałów w social mediach. Od kiedy zaczęłam korzystać z tych narzędzi, nie wyobrażam sobie nie planować treści do przodu.

Mam nadzieję, że widzisz potencjał w tych działaniach. Oszczędzisz nimi naprawdę sporo czasu, który możesz spożytkować np. na rozwój. Zapraszam Cię na zatem do mojego newslettera, w którym co niedzielę przesyłam dawkę foto wiedzy.

kompozycja
Prev Czym jest kompozycja i jak z nią pracować?
Next Co zrobić by klienci kupowali sesje właśnie od nas?
Punkty styku z klientem

Leave a comment