Co zrobić by klienci kupowali sesje właśnie od nas?

Punkty styku z klientem

Co zrobić, żeby klient nam zaufał. Aby kupił usługę od nas nie od konkurencji. Jest jedna dość istotna sprawa, o której powinnaś wiedzieć i wprowadzić ją w życie. Są nią punkty styku z klientem – czym są i jak o nie zadbać?

Fotografia to biznes jak każda inna działalność i bez klientów nie przetrwa. Co zrobić, aby klienci nam zaufali. Jak o nich zadbać, przekonać, że to właśnie my stworzymy dla nich wspaniałe pamiątki na całe życie, które będą czymś więcej niż tylko zdjęciami.

Wyjdź na przeciw

Warto zacząć od tego, że musimy się pokazywać. Samo portfolio na fb czy insta, nawet systematycznie prowadzone nie pomoże, jeśli klient o nas nie będzie wiedział. Warto skorzystać z wielu opcji i sprawdzać, które będą u nas działać najlepiej. Co mam na myśli:

Pokaż się w social media

INSTAGRAM 
Darmowe poprawiające zasięgi warte uwagi sprawy to komentarze, udostępnienia, serduszka, ale to zapewne wiesz. Czym większe mamy zasięgi tym więcej osób nas widzi. Systematyczność
Płatne reklamy  – pamiętaj o odpowiednim ich ustawieniu.
FACEBOOK 
Darmowe opcje tak jak w insta. Komentarze, lajki, udostępnienia. Płatna reklama – także pamiętaj dobrze ją ustawić. Systematyczność.

Bądź w miejscach, gdzie Twoi klienci

Online i Offline
Fora, grupy facebookowe, lokalne grupy typu spotted.
Miejskie wydarzenia, imprezy. Wiem, że obecne czasy koronowirusa temu nie sprzyjają, jednak miej to na uwadze.
Ulotki i wizytówki. I tu ważne jest, abyś zastanowiła się, gdzie je zostawić. Czy rzucone na blat w spożywczym to dobry pomysł?
Pomyśl gdzie bywa Twój klient, jak wygląda jego dzień, co robi, jakie miejsca odwiedza. I w ten sposób będziesz miała pomysły, gdzie swoją reklamę umieścić.

Jak działają punkty styku

Wyobraź sobie taką sytuację, że Twoja potencjalna klientka szuka fotografa na sesje ciążową. Ma styczność z innymi kobietami, które były w ciąży i polecają jej fotografów. Jeśli jesteś jednym (a może jedynym) z poleconych to pierwszy z punktów styku. Klientka dostała o Tobie dobrą opinie, dowiedziała się, że jesteś, co robisz, być może jak pracujesz.
Jednak może nie być do końca pewna. Więc szuka w internecie. Wpisuje w google fotografia ciążowa plus miejscowość i co jej się pokazuje na pierwszej stronie. Twoja strona! Wpada, ogląda, kojarzy, że to o Tobie mówiły znajome. Myśli napisać, ale coś rozprasza jej uwagę, być może drugie dziecko.
Idzie na wizytę do ginekologa. W poczekalni trafia na Twoją wizytówkę. Znów spotyka się z Twoją marką. W końcu, w oczekiwaniu na swoją kolej postanawia napisać. Widziała już Twoją stronę, ma pozytywne wrażenie o Tobie, dzięki opinią innych. Być może zerknie jeszcze na Twoje opinie na profilu lub stronie. Zainteresuje się ceną lub napisze wiadomość właśnie, aby się dowiedzieć. Tego tematu nie będę poruszać i na tym skończę. Gdyż dziś chodzi mi konkretnie o te punkty, gdzie klientka miała możliwość trafić na Ciebie. To właśnie dzięki punktom, które za-plusowały na Twoją korzyść, klientka przekonała się do Ciebie i zdecydowała napisać.

Czemu punkty styku z klientem są takie ważne?

Wyobraź sobie teraz sytuację, że klientka szukająca fotografa siada do komputera i przeglądając oferty ma kilka lub kilkanaście ofert podobnych do Twojej. Jeśli z którymkolwiek z nich miała wcześniej styczność, jest duże prawdopodobieństwo, że zdecyduje się właśnie na niego.
Czemu masz tracić klientów, jeśli możesz to przeanalizować, stworzyć plan i sumiennie go zrealizować. Być może, tym wyprzedzisz swoją konkurencję!

Teraz usiądź i zastanów się, gdzie obecnie Twój potencjalny klient lub klientka ma możliwość zetknąć się z Twoją marką?
Ile ich jest i czy możesz to rozbudować, aby było łatwiej do Ciebie dotrzeć?

Dziękuję Ci serdecznie za to, że jesteś ze mną. To dzięki Tobie tu jestem i dla Ciebie tworzę. 
Będzie mi niezmiernie miło, jeśli dasz mi znać, czy to co pisze jest dla Ciebie wartościowe.
A jeśli będziesz miała pytania pamiętaj, że zawsze możesz do mnie napisać. Tu znajdziesz mnie najszybciej Insta 
Buziaki 
Ewka 

Prev Automatyzacja działań fotografa w social mediach
Next Podsumowanie roku, po co to komu?
podsumowanie roku

Leave a comment